hemska människor

Det finns så mycket hemskt där ute i världen, så hemska saker vi människor gör mot varandra. Men det här tar nog priset.. Igår visade Busra (en tjej i min klass) mig en video (tänker inte lägga upp den pga att det är så vidrigt och det är inte något jag vill dela med mig av) men jag kan berätta. Det här är alltså inte i Sverige utan i något annat land, tyvär vet jag inte vilket. Men historien bakom videon handlar om en tjej som suttit bredvid en kille i skolan.. och det ger stora konsekvenser i vissa länder, pga religion. Men det dom gör mot den här tjejen är helt absurt, dom kastar henne på marken, hon ligger i bara trosor och tröja. Sedan sprakar dom och slår henne, de kastar även tegelstenar på henne. Hon ligger på marken helt blodig och blåslagen.. efter ett tag verkar hon ha gett upp och hon är medvetslös.. (död). Den som filmer visar även hur stor folkmassa det är som stor runt och ser på, det är säkert flera tusen människor, och ingen gör någonting? Och så som man behandlar henne behandlar man inte ens djur. Dom släpar även runt henne, no feelings at all. Vad är det då för fel på människora? Dom alla borde inte få leva! Jag blir helt galen, får mardrömmar av att tänka att det här faktiskt händer. Så sjuka saker man kan göra för att ha suttit bredvid en kille, det är helt absurt och helt sjukt hela grejen. Mådde dåligt efter att jag sätt videon.. det är därför jag heller inte tänker visa den för er. Men det kanske är några som sätt den?. Var bara tvungen att få ur mig detta.. blir helt stum

Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0