Samhälle..

Som några av er kanske inte vet så går jag inrikting Samhälle Ekonomi och nu har vi kommit till det stadiet att vi just har ett hemtenta prov just om samhällsekonomin de senaste 100 åren.. usch vilken ångest jag får, varför valde jag denna inriktning för.. Jag förstår mig inte på samhälle och har aldrig gjort, det åker bara in och ut genom örat på mig.. men jag känner att jag vill bara ha det här avklarat och börjar därför redan nu att plugga in lite fakta.. väldigt väldigt intressant.. hmm. Detta är en av frågorna:

Sverige har haft en god ekonomisk tillväxt och en stor förbättring av levnadsförhållanden. Redogör för vad som möjliggjort förändringen av det svenska samhället under de senaste hundra åren. Ta t.ex. upp tillgången av råvaror, export, utbildning, arbetsmarknad, bankväsendet osv.

Hjälp mig .. någon? Om ni har något tips på hemsida eller någon bok så släng gärna in en kommentar för jag lär behöva er hjälp!

 
Jag just nu.. en uttråkad & skoltrött tjej.


Kommentarer
Postat av: Christine :P

Haha är oxå skoltrött :D

2011-02-27 @ 16:01:03
URL: http://chrizzygoesrandom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0